Kund hos oss
Bli en del av oss på Akria Personligare assistans
Välkommen att ta del av oss på Akria Personlig assistans! Vi är ett team som tillsammans har mångårig erfarenhet av branschen personlig assistans och vi finns med lokalkontor runt om i vårt avlånga land.
Vi finns här med kunskap och engagemang nära våra kunder och personliga assistenter. Hos oss får du en uppdragschef som ombesörjer helheten i ditt assistansuppdrag. Uppdragschefen är din kontaktperson och även dina assistenters närmaste chef.
Vi har ett beredskapsteam som finns tillgängliga utanför våra kontorstider om något akut skulle inträffa. För oss är det viktigt att du får den assistans som du själv önskar och är i behov av utifrån ditt beslut. Det är därför viktigt att du har ett stort inflytande över hur din assistans ska utformas för att få de bästa av förutsättningar.
Har du inte något beslut om personlig assistans och behöver hjälp med att ansöka? Vi kan hjälpa dig. Hör av Dig till oss så berättar vi mer!
Transparens och delaktighet
Vi på Akria har ständigt och alltid fokus på kvalitet i det arbete vi dagligen utför. Det arbetet omfattar såväl våra kunder, dess anhöriga, samt medarbetare och våra olika samarbetspartners.
Att ge dig som kund den bästa förutsättningen att leva det liv du själv önskar säkerställs genom din delaktighet och ditt inflytande i planeringen av hur du vill att din insats som du är beviljad ska utföras. Vi arbetar kontinuerligt med att din insats följs upp och utvärderas.
Vi arbetar med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt Socialstyrelsens krav SOSFS 2011:9.
Senaste version av SOSFS 2011:9 Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete – Socialstyrelsen
Kundundersökning
Ekonomirapport
Hos Akria personlig assistans får du en ekonomisk rapport som visar olika omkostnadsposter såsom personalkostnader, assistansomkostnad, personalomkostnad och utbildningskostnader som din assistansersättning fördelats på.
Medarbetare
Akria personlig assistans har idag runt 550 medarbetare som består av personliga assistenter samt administrativ personal. Akrias personliga assistenter rekryteras i samarbete med våra kunder utefter behov och önskemål. Kompetens som efterfrågas är omvårdnadserfarenhet, livserfarenhet och personliga egenskaper.
I de uppdrag där omvårdnadsbehovet kräver specialistkompetens rekryteras personliga assistenter med relevant utbildning för detta. Våra tjänstemän med uppdrag i det dagliga arbetet hos Akria personlig assistans har olika kompetenser bland annat socionomutbildning, pedagogikutbildning och ekonomiutbildning.